Mararbete med Jens!

Heeej~
Idag red jag. FAN vad skönt det var att äntligen sitta upp på en häst och bara rida! Kan ej fatta att jag inte ridit på en månad innan idag.
Jag hade Jens, och det var markarbete.
Blev väldigt förvånad när jag fick JENS eftersom att han har varit halt väldigt länge och inte gått på våra lektioner så mkt på sista tiden. Men jag fick honom och han var samma, glada, tjocka, sega ponny ;)
Vi hade galoppbommar på rakt spår, sjukt kul och nästan alla hästar var taggade, och trots det onda vädret så va de allra flesta kolugna! c:
Framridningen var väl lite tråkig, lite skritt, trav och galopp på volterna bara! Sen travade vi över bommarna på rakspåret 1 gång var och sen körde vi i galopp.
Väldigt kul!
Gud vad Jens galopperade! :D Men eftersom att han galopperade så snabbt var jag lite slarvig med benen så han saktade av en eller två gånget i mitten av bommarna x)
Jusdet!
Jag ska förmodligen byta ridgrupp.. :c För jag ska börja jobba i kyrkan, som konfirmations ledare. Och det är på tisdagar... Tyvär.. :'c Men huvudsaken är ju att jag får rida, inte umgås ;) Så då börjar jag i en annan grupp på måndagar ist :p
Det var väl allat jag hade på hjärtat idag ^^
MISSA NU INTE TOP MODEL SVERIGE FINALEN!!!!! :D <3

HEJ DÅ!

Snodde en bild från BÄRF's hemsida på honom ;)


Så här beskriver dom Jens! :D

"Jens och är en snäll D-ponny, 142.2 cm i mankhöjd, valack som föddes 1995. Han är en korsningsponny, fux med bläs, och har okänd härstamning. Jens har bott på ridskolan sedan 2004 och tycker att det är roligt att vara ridskolehäst, särskilt om det är hoppning. Jens passar de lite större ryttarna, det krävs en stark skänkel för att orka rida honom, eftersom han kan vara lite lat ibland."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn Namn:
VIP?

E-postadressen: (publiceras ej)

Har du nån blogg?:

Vad vill du säga? :):

Trackback
RSS 2.0